קבוצת פרימיום

PREMIUM

בדיקת כדאיות מיחזור משכנתא

משכנתא היא הלוואה הנלקחת לשנים ארוכות ובניגוד לתפיסה שאולי רווחת, היא איננה גזרת גורל. במקרה שבו חלו שינויים כלשהם ביכולת תא המשק האישי או הכלכלי ציבורי, שינויים המשנים את המשמעויות הכספיות של המשכנתא ואת היכולת לעמוד בתשלומים, יש לבעלי המשכנתא מה לעשות בעניין.

מיחזור לא רק לאיכות הסביבה

מיחזור משכנתא, הוא כלי פיננסי העומד לרשותם של כל נוטלי המשכנתאות המבקשים לבחון מחדש את תנאי המשכנתא הנוכחית שלהם,  עקב שינויים שחלו בריביות במשק, שינויים שחלו ביכולת הכלכלית שלהם, שינויים במבנה המשפחתי וסיבות נוספות.

מיחזור המשכנתא הוא מהלך שבו למעשה לוקחים משכנתא נוספת (חדשה) על יתרת הסכום  שנותר מהמשכנתא הישנה אך בתנאים חדשים. המשכנתא הנוספת (החדשה) משמשת לכיסוי המשכנתא הישנה וכך נותרת משכנתא אחת (החדשה) עם תנאים מעודכנים לצרכים ולמצב המשק.

 מיחזור משכנתא האם זה כדאי?

אין תשובה אחידה לשאלה הזו שכן מיחזור משכנתא היא פעולה שיש לבחון ביחס לכל משכנתא ותנאיה בנפרד וביחס לנקודת הזמן הכלכלית במשק וביחס לתנאים של התא המשפחתי.

איך מבצעים בדיקת כדאיות מיחזור משכנתא?

תחילה נבהיר כי את מיחזור המשכנתא ניתן לבצע בכל גוף פיננסי בעל אישור לתת משכנתאות. אין מחויבות לבצע את התהליך בבנק בו מתנהלת המשכנתא הנוכחית.

בנוסף, מיחזור משכנתא אינו חייב להתבצע רק כשיש שינוי לרעה, אלא גם כאשר ישנו שינוי לטובה כמו, שיפור היכולת הכלכלית להגדלת ההחזר או  שיפור בתנאי הריביות במשק.

את בדיקת הכדאיות כדאי להתחיל בהבנה מהם תנאי הפירעון של מסלולי המשכנתא הקיימת?. תנאי פירעון קובעים מהי העמלה אותה עליכם לשלם לבנק, במידה ואתם רוצים לסגור את המסלול מוקדם יותר.

השלב הבא הוא, לבצע סקר שוק וחיפוש משכנתא שתיתן כיסוי לכל התנאים ויתרת הסכום של המשכנתא אותה מבקשים למחזר.

תהליך בדיקת כדאיות מיחזור משכנתא, מצריך מחד, היכרות עמוקה עם האותיות הקטנות של חוזה המשכנתא שלכם, מאידך, מצריך לבצע בדיקת  סימולציה ארוכת טווח למספר הצעות משכנתא, כדי ליצור ממד השוואתי בין המשכנתא הישנה לחדשה.

מרבית ממחזיק המשכנתאות בוחרים לעשות את תהליך בדיקת הכדאיות באמצעות חברה מקצועית חיצונית המייצגת את האינטרס שלהם ולא דרך יועצי הבנקים.

קבוצת פרימיום היא חברה בדיוק כזו, חברה המבצעת בדיקת כדאיות למיחזור משכנתא עבור לקוחות ובהתאם להמלצה אף מסייעת להם במציאת המשכנתא החדשה המתאימה. 

תוכן עניינים

למידע נוסף מלאו פרטים

שתפו עם חברים:

אולי יעניין אותך גם..

משכנתא למשקיעים

אם אתם מעוניינים להשקיע בנכס וצריכים מקורות מימון, כדאי שתכירו את האפשרות לקחת משכנתא למשקיעים. תהליך לקיחת המשכנתא במקרה זה היא דומה ללקיחת משכנתא לדירה למגורים, אך יש לדעת כי ישנם מספר הבדלים, כמו הריביות, מסלולי קבלת ההלוואה וההון העצמי שתדרשו לגייס בכדי לקבל את האישור למשכנתא.

הלוואות ליבואנים

כל מסחר במוצרים דורש השקעה כספית המתבצעת במחזורים. בכל פעם שמייבאים סחורות מתחיל מחזור הכולל בין היתר רכישה – שילוח – ומכירה, בכדי לבצע את שלה הרכישה, יש צורך בהשקעה כספית, עד למכירת הסחורה לצרכנים או לעסקים אחרים.

אשראי לעסקים קטנים

אם אתם מנהלים עסק קטן ומעוניינים לקבל מימון בכדי לסייע לעסק לצמוח בשנים הבאות, כדאי לכם לבדוק את האופציות לגבי אשראי לעסקים קטנים. בעשור האחרון ניתן לראות היקף גדול של מסגרות אשראי המגיעות מגורמים חוץ בנקאיים, המספקים פתרונות אשראי גמישים יותר לעומת הבנקים השונים.

מהי משכנתא עסקית?

משכנתא עסקית היא כלי פיננסי חשוב שיכול לתמוך בצמיחה ובהתפתחות של עסקים בכל

הלוואה לכל מטרה

יש תקופות בחיים שבהן אנחנו זקוקים לכסף יותר ממה שההכנסות שלנו מאפשרות. לרוב

מחזור משכנתא חיצוני

מחזור משכנתא חיצוני

אחת האפשרויות המעניינות בתחום המשכנתאות היא “מחזור משכנתא חיצוני”. כאשר אנו מתייחסים למחזור

מחזור משכנתא חלקי

בעולם המשכנתאות ישנם מונחים רבים ואחד מהם הוא “מחזור משכנתא חלקי”. זהו תהליך בו מחליטים

תנאים למשתנתא

משכנתא היא צורת ההלוואה השכיחה ביותר במדינת ישראל, מרבית רוכשי הנכסים הפרטיים והעסקיים

עסקאות פקטורינג

המושג פקטורינג מגיע מהמילה הלועזית FACTOR, שמשמעותה גורם או מתווך. עסקת פקטורינג היא כלי

איחוד הלוואות ומשכנתא

בימים ללא וודאות עם ריבית שרק עולה ומשכנתא והלוואות שרק שעולות בהתאם, שווה לבדוק אפשרות של איחוד הלוואות ומשכנתא על מנת להוריד בהחזר החודשי.

ייעוץ משכנתאות פרטי

לקיחת משכנתא היא אחת ההחלטות הפיננסיות החשובות והמשמעותיות ביותר שאדם יכול לקבל בחייו.